Kata para sarjana : "2 kunci utama memacu agenda ummah, pendidikan & ekonomi". Malang kerana keduanya dkuasai musuh Islam. Apakah yang perlu kita buat hari ini bagi Islam mengatasi yang lain?. Tepuk dada tanya Iman.

Friday, November 12, 2010

10 Keburukan Coca Cola?????

10 Keburukan Coca Cola?????
Kita di dunia umumnya dan di Malaysia khasnya, memang ramai ‘peminat coca cola’…Tetapi, kalian semua sudah tahukah apakah kandungan dalam minuman tersebut??? Pihak admin telah melampirkannya di bawah…..
Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/so di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola. Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

 
1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!


2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian ‘flush’. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan ‘citric asid’ yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?


3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap
bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat
hilang!


4. Untuk menghilangkan kesan ‘corrosion’ atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.


5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang
setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.


6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin
Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang.


7. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh
meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!


*Kalau Coca cola dituang dalam perut kita macam mana???fikir-fikirkanlah…jangan biarkan diri kita dijajah…memangla ‘Yahudi tidak masuk dalam rumah @ bilik kita, tapi mereka(yahudi laknatullah) telah menghantar produk dalam rumah kita…..fikir dan bertindak*

~untuk mendapat kesahihan lagi, sila lihat video d bawah~ 


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger